雑多なメモ

思いつきによる伝えたいこと大百科

メイドインワリオ「マイクのテーマ Mike's Theme (英語版)」 和訳

※日本語で歌えるように、若干ハショッてあります。

※一人称は基本的に「俺」を想定しましたが、語呂的にたまに変わります。

 

(Go! Go! Go, go, Mike!)

(Go! Go! Go, go, Mike!)

…ゴー!ゴー! マイク!…


My name is Mike, c'mon
Let's robo-karaoke!

俺はマイク! さあ僕と遊ぼう 


Get up on the stage and
sing a little ditty for me

こっちに来て 歌ってみてよ?


Off-key? No, not me
I'm a karaoke machine!

キー下げ? いらんね

俺カラオケロボだぜ!

 

I've got two mics on my head
and you sing into me

2つのマイクに 歌ってごらんよ


Yeah, don't you wanna, don't you wanna,
don't you wanna karaoke?

カラオケ カラオケ カラオケしないか?


Off-key? No, not me
I'm a karaoke machine!

キー下げ? いらんね

俺カラオケロボだぜ!

 

My name is Mike and tonight
I'm your robo emcee

俺はマイク 今夜のお相手


Just pick a song from the list
and I'll queue the CD

リストから選んだCD かけるよ

 

Yeah, Mike's on the mics
and you know that he's doing the deed

マイク(ロボ)がマイク(マイクロフォン)で今夜お届け!


'Cause nothing gets a party going higher
than a little kara-okie dokie

フロアを沸かせられるのは

カラオケ だけ! 

 

My name is Mike, c'mon
Let's robo-karaoke!

俺はマイク! さあ僕と遊ぼう 


Get up on the stage and
sing a little ditty for me

こっちに来て 歌ってみてよ?


Mic keep, Mic keep
Let's robo-karaoke!

マイクキープ マイクキープ

カラオケしないか?

 

I've got two mics on my head
and you sing into me

2つのマイクに 歌ってごらんよ


Don't you wanna, yeah
don't you wanna karaoke?

カラオケ カラオケ カラオケしないか?

 

Mic keep, Mic keep
Let's robo-karaoke!

マイクキープ マイクキープ

カラオケしないか?

 

My name is Mike and tonight
I'm your robo emcee

俺はマイク 今夜のお相手


Just pick a song from the list
and I'll queue the CD

リストから選んだCD かけるよ


(Aw yeah!/ オー イェイ!)

 

Mike's on the mics
and you know that he's doing the deed

マイクがマイクで今夜お届け!


'Cause nothing gets a party jumping higher
than a little kara-okie dokie

フロアを沸かせられるのは

カラオケ だけ! 

 

【間奏】

(Sing it! 歌おう!)
(Ha-ha!)
(Ah yeah!)
(Go! Go!)

 

My name is Mike and tonight
I'm your robo emcee

俺はマイク 今夜のお相手

(Yeah, that's me / そう、僕さ!)


Just pick a song from the list
and I'll queue the CD

リストから選んだCD かけるよ

(Oh, I'll get it! オッケー! 了解!)

 

Yeah, Mike's on the mics
and you know that he's doing the deed

マイク(ロボ)がマイク(マイクロフォン)で今夜お届け!


(Oh!)
'Cause nothing gets a party jumping higher
than a little kara-okie dokie, oh

(Go! Go! Go, go, Mike!)